آموزش زبان انگلیسی با موسیقی + معرفی چندین منبع

Wiki Article


تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که اشعار، به خصوص اگر با موسیقی همراه باشند حتی طی سالیان دراز از ذهنتان بیرون نمی روند و گاه گداری آنها را ناخودآگاه زمزمه می کنید. آموزش زبان انگلیسی با موسیقی نیز از این قاعده مستثنا نیست.


آهنگ ها عموما هر دو نیمکره مغز ما را فعال می کنند و در آن زمان مغز برای یادگیری کاملا آماده است. کلماتی که در آهنگ گفته می شوند مکررا در ذهن تکرار می شوند و پس از مدتی ملکه ذهن ما می شوند.


گوش دادن به موسیقی نیاز به تخصیص دادن زمان خاصی ندارد و شما در هر جا و هر موقعیت و هر زمانی که باشید، می توانید به موسیقی گوش کنید. و در کنار لذتی که از موسیقی می برید زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنید.


برای یادگیری و شروع آموزش زبان انگلیسی از صفر میتونید به سایت candola.ir مراجعه کنید .


ترانه های انگلیسی سرشار از اصطلاحات و واژگان محاوره ای هستند. این موضوع باعث می شود که شما پس از مدتی که به آنها گوش دادید، این اصطلاحات در ذهن شما باقی بمانند. این کلمات در موسیقی بارها و بارها تکرار می شوند. این تکرار، کلمات را در ذهن شما حک می کند و پس از مدتی به طور ناخودآگاه، آنها را وارد حافظه بلند مدت شما می کند و بعد از آن، تقریبا غیر ممکن است که آن واژه ها را فراموش کنید.


شنیدن تلفظ صحیح کلمات این امکان را به شما می دهند تا لغات را درست یاد بگیرید و لهجه خوبی پیدا کنید.


احساسات و عواطف شما هنگام شنیدن آهنگ کاملا درگیر می شود و باعث سلامتی ذهنی و جسمی شما می شوند. همین برقراری ارتباط با احساسات است که باعث می شود موسیقی نقش مهمی در یادگیری ایفا کند.


آموزش زبان انگلیسی با موسیقی، از روش های یادگیری زبان است


پیشنهاداتی برای آموزش زبان انگلیسی با موسیقی



 


اولین پیشنهاد ما به شما برای آموزش زبان انگلیسی با موسیقی این است که آهنگ های مناسب برای یادگیری را فهرست کنید. بهتر است برای شروع آهنگ هایی با سبک عجیب و غریب انتخاب نکنید. به سراغ آهنگ های ساده ای بروید که در آن بیشتر از اصطلاحات عامیانه استفاده شده باشد. اگر روایتگر داستانی باشند، خیلی بهتر است، چون درک و تصور ترانه را برای شما آسان تر می کند. سبک پاپ می تواند انتخاب مناسبی باشد.


موسیقی هایی را انتخاب کنید که خودتان به آنها علاقه مند هستید. یادگیری خود را با لذت همراه کنید و اجازه ندهید اینکار برای شما خسته کننده و کسالت بار باشد.


ابتدا یک بار آهنگ را گوش کنید، دقت کنید از آهنگ چه چیزهایی متوجه می شوید، اصلا لازم نیست تمام آهنگ را متوجه شوید. بعد برای بار دوم متن آهنگ را نگاه کنید و دوباره به آن گوش کنید. به این طریق شما آهنگ را، هم از طریق شنوایی دریافت کرده اید، هم از طریق بینایی. بعد لغاتی را که برای شما تازگی دارد، معنی کنید و دوباره به آهنگ گوش کنید. بعد از چند بار گوش دادن متوجه خواهید شد که شما نیز همراه با آهنگ در حال زمزمه کردن هستید.


زمزمه کردن و همخوانی با آهنگ به شما کمک می کند تا در ادا کردن واژه ها روان تر شوید.


مراحل یادگیری زبان انگلیسی

دقت کنید که حتما لازم نیست که یک آهنگ را کاملا یاد بگیرید و بعد بخواهید به سراغ آهنگ جدیدی بروید. می توانید بعد از اینکه یک آهنگ را چند بار گوش دادید، آهنگ جدیدی را انتخاب کنید و هر از چندگاهی آهنگ قدیمی را مرور کنید. این وقفه های کوتاه در فرایند یادگیری لازم است.


سعی کنید در کنار گوش دادن به موسیقی دایره واژگان خود را وسیع کنید. این کار را می توانید از طریق فلش کارت انجام دهید، که یکی از روش های بسیار متداول در یادگیری واژگان است.


تمرین کردن آهنگ هایی که گوش داده اید و از حفظ و بلند خواندن آنها، اعتماد به نفس شما را برای صحبت کردن به زبان انگلیسی افزایش می دهد. از خطا کردن و اشتباه خواندن نترسید. همه این موضوعات در ابتدای یادگیری امری کاملا طبیعی است.


در آموزش زبان انگلیسی با موسیقی، با آهنگ ها همخوانی کنید


سعی کنید پس از مدتی، آهنگ های جدیدی را که انتخاب می کنید، دایره لغات وسیع تری داشته باشد و همه لغات صرفا تکرار مکررات نباشد. البته به یک باره نیز به سراغ آهنگ هایی نروید که حجم لغات جدید آن، آنقدر زیاد باشد که حتی مفهوم ترانه را نیز متوجه نشوید. آهسته پیش بروید و حجم زیادی از واژگان جدید را بر سر خود نریزید.


شما می توانید بعد از مدتی که گوش خود را تقویت کردید، آهنگ های سخت تری مثل رپ یا متال را انتخاب کنید، تا خودتان را به چالش بکشید. در این سبک موسیقی ها کلمات را با لحنی کاملا متفاوت ادا می کنند و یا آنقدر سرعت بیان کلمات بالا است که به سختی می توانید متوجه کلمات درون آهنگ شوید. اما پس از مدتی تمرین مفهوم اینگونه آهنگ ها را نیز متوجه خواهید شد.


منابع آموزش زبان انگلیسی با موسیقی چیست؟


منابع آموزش زبان انگلیسی با موسیقی چیست؟


پیدا کردن تک تک آهنگ هایی که شما برای آموزش زبان انگلیسی با موسیقی احتیاج دارید، کار سختی است. یک منبع خوب و کامل برای شما بسیار مفید خواهد بود. در اینجا چند منبع خوب را به شما معرفی می کنیم:


اگر بخواهید از طریق وب سایت ها، آموزش زبان انگلیسی با موسیقی را انجام دهید، وب سایت هایی چون Vimeo و YouTube که دارای انواع موسیقی ها و ویدیو کلیپ ها هستند، برای این کار معرفی می کنیم. در ضمن شما می توانید از زیرنویس های انگلیسی این سایت ها نیز استفاده کنید.


Spotify از برنامه هایی است که آرشیو موسیقی خوبی دارد و به علاوه می توانید از طریق آن از اخبار روز هم خبردار شوید.


اپلیکیشن SHAZAM یکی از برنامه های پرطرفدار موسیقی است. جالب این جا است که این برنامه می تواند سبک موزیک های مختلف را تشخیص دهد و آنها را دسته بندی کند. بخشی هم مربوط به برترین ترانه های دنیا دارد.


وب سایت FLUENTU هم فایل ها و ویدیوهای متعددی برای کمک به شما دارد.


برای اینکه بتوانید دسترسی راحتی به متن های آهنگ های انتخابی و مورد علاقه تان داشته باشید، می توانید به سایت هایی مثل Lyrics.com و یا Smartlyrics.com سر بزنید. آرشیو متن ترانه های این سایت ها تقریبا کامل است.

Report this wiki page